داشتن قدرت عضلانی متوسط ​​با خطر کمتر ابتلا به دیابت نوع 2 ارتباط دارد

5 آوریل 2019- محققان آمریکایی اظهار داشتند که حفظ قدرت عضلانی متوسط ​​می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند .یک تیم از محققان دانشگاه ایالتی آیووا گزارش داد که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 برای بزرگسالانی با قدرت عضلانی متوسط، 32٪ کمتر است.

با این حال، سطوح بالاتر قدرت عضلانی با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ارتباطی نداشت.

این مطالعه یک آزمایش کنترل دار نبود تا بتواند اثبات کند که چه مقدار قدرت عضلانی می تواند بر خطر ابتلا به دیابت نوع 2 تأثیر گذارد، و این که کدام تمرینات ورزشی بیشترین تاثیر را در پیشگیری از دیابت دارند.

یکی دیگر از محدودیتهای مطالعه این بود که هیچ اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی توسط شرکت کنندگان گزارش نشده بود، در حالیکه رژیم غذایی یکی از مهمترین عوامل مرتبط با خطر ابتلا به دیابت نوع 2 است.

در این مطالعه که در ایالات متحده آمریکا انجام شد، 4681 نفر با سن متوسط ​​43 سال که به دیابت نوع 2 مبتلا نبودند، شرکت داشتند. از آنها خواسته شد مجموعه ای از آزمون های تناسب اندام را برای اندازه گیری تناسب اندام و میزان قدرت عضلانی خود انجام دهند. این فعالیت ها شامل پرس پا و پرس سینه در حالت خوابیده بر روی نیمکت و همچنین استفاده از تردمیل بود.

در طی یک پیگیری 8 ساله، تیم تحقیقاتی وضعیت سلامت شرکت کنندگان را دنبال کرده و دریافتند که 5 درصد از آنها به دیابت نوع 2 مبتلا شده اند.

محققان گزارش دادند که توده عضلانی متوسط، صرف نظر از سطح آمادگی قبلی، مصرف سیگار، نوشیدن الکل، چاقی و فشار خون بالا، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را 32٪ کاهش می دهد.

دکتر آنجلیج برلنتین، از دانشگاه ایالتی آیووا، گفت: انجام حتی مقدار کمی تمرینات مقاومتی، که یکی از اصلی ترین ورزشها برای تقویت قدرت عضلانی است، ممکن است منافع زیادی را به همراه داشته باشد. ورزشهایی مانند اسکوات با وزن بدن، حرکات لانژ(lunges)، شنای سوئدی(push-ups) و پلانک(planks) برای افراد مبتدی عالی هستند.

اگرچه یافته های این تحقیق نشان می دهد که قدرت متوسط عضلانی ​​می تواند سودمند باشد، اما محققان می گویند ممکن نیست که بتوان گفت دقیقا چه میزان تمرینات ورزشی نیاز است تا مردم بتوانند به این میزان قدرت عضلانی برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ، دست یابند.

این یافته ها در مجله  Mayo Clinic Proceedingsمنتشر شده است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/apr/moderate-muscle-strength-linked-with-lower-type-2-diabetes-risk-99935519.html